tisdag 31 mars 2009

Tack Tindra för att du finns!!!!




Tre kort på Tindra som mini..1:a kortet Tindra fortf med respirator, 2:a kortet-Lilla handen, 3dje kortet närbild med cpap,

Idag insåg jag vad livet är värt. Tittade på "Efter 10" på tv4. Det var ett par där som berättade om deras trauma när dom miste sin lille pojk Jack. Han föddes förtidigt i v27+1...Tindra är född v27+3. Varje dag är viktig, varje timme, varje minut....
Det är kanske pga dessa extra dagar som min älskade dotter finns hos oss nu...
Man återupplever samma smärta om igen... tårarna strömmar ner för kinderna.
När pappan berättar om när läkarna sa "nu kan vi tyvärr inte göra mer för Jack"då han fick sonen i famnen. Dom drog alla slangar och Jack tog sina 2 sista andetagen i pappas famn.
Svåra beslut för föräldrar i detta läget..mycket bearbetning i etiska normer.
Har suttit och gått igenom alla kort, saker sen Tindras lilla tid. Små nappar och kläder. Elektroderna som hon hade på kroppen.
Ta vara på livet idag som om det vore den sista dagen.....

3 kommentarer:

  1. Gud så liten hon var, lilla Tindra!
    Förstår om ett sånt inslag väcker minnen till liv, du har ju själv varit där och kännt samma rädlsa som dom...

    Sv:
    Ja, synd att det är så dyrt. :)
    Har för mig det ska finnas ngn här i Bergkvara som scrappar (säljer?). Vet du vem hon kan tänkas vara? Har för mig Janeth gav mig ngt namn, eller nämnde iaf att hon jobbar/jobbade inom hemtjänsten?

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt att förstå att Tindra varit så liten, hon är som vilken snart 5 åring som helst. Minns mest hur imponerad jsg var när vi kom upp till Linköping,du var så duktig o man trodde knappt du gjort något annat än att ta hand om så små bebisar förut.Jag tänkte aldrig tanken att det skulle kunna hända något med Tindra,o jag är så glad att hon är den underbara tjej som hon är.Önskar bara jag fick se henne lite oftare:)

    SvaraRadera
  3. Minns den där tiden, på mitt håll. Vi som skulle gå omkring och vara "tjocka" tillsammans...nja jag var ju tjock i alle fall;)
    Är glad att allt gick bra och tycker att ni alla var väldigt starka som tog er igenom hela den där tiden.

    SvaraRadera