onsdag 18 mars 2009

Vilken uppståndelse.....

Jaha då passerade dom Torsås idag...Fylking och Aschberg. När jag kom körande på jobbet och såg alla dessa självlysande människor som stod vid 2 motorcyklar och en stor Caravanhusvagn... stampade jag hastigt till på bromsen, då jag självklart trodde att det var polisen som stod och vinkade in folk. Polisen har ju som sagt respekt med sig.....
Kör väldigt sakta förbi denna samling, läser på husvagnen..Från Ystad till Haparanda.
Åh fan var det bara dom..hehe.
När vi sen kommer tillbaka ifrån vårt besök på landet, är det en folkmassa runt vårt kära kännemärke TUPPEN =) Har inte sett så mycket folk i Torsås sen i Oktober då vi hade vår kära marknad. Hehe kanske inte lika mycket folk, men alla hade krypit ut ur sina bon när dom hört rycktet om vilka som var i "stan"..Kändisar i våran lilla by..inte illa.
Jaha sen kom vi till Söderåkra för att Tindra skulle börja simskolan, å vilka hittar vi väl där????
Jo då Gert & Robert hade även hittat dit...dom skulle upp i skogen och köra race...
Nu går vi vidare......
Tindra har ju då varit på sin 1:a simlektion idag. Det var väl rättså bra, tränar mest vattenvana och balans i vattnet. Kommer nog att gå bra, alla barnen fick vara i vattnet på en gång...
När 25 minuter var gångna var det dax för samling på bänken och då var det en som brast ut i gråt...jag vill vara kvar i simskolan....tiden gick för fort tyckte Tindra..fick lite fint förklara att hon skulle tillbaka nästa vecka oxå..så då blev hon glad tillslut...

1 kommentar:

  1. Jag åkte aldrig förbi Söderåkra sen, men tror inte dom hade hunnit dit när jag ev skulle kört förbi i vilket fall. :)
    Men du verkar stött på dom överallt i kommunen, hehe!

    SvaraRadera