söndag 22 mars 2009

Lördag...

Vilken underbar lördag har det inte varit på länge. Toppen väder och man riktigt kännde hur det började sprätta i de utvilade gröna fingrarna. Så det var bara att gå ut och rota i landen. Ta bort alla löv som konstigt nog låg kvar sen i höstas..hade hoppats på att dom skulle försvinna av sig själv genom någon tyfon eller något liknande. Men det visade sig att det hade blivit minst dubbelt så många istället....så ett grabbatag om räffsan..
Så nu är det bara att vänta på nästa vackra vårdag, så att man kan ut och fortsätta.
Funderar på att anordna en damm..någonsorts spegel i trädgården...
Sen ska jag faktiskt odla i år..morötter och potatis, allt gott man kan äta..typ socker ärter..
Har skickat efter Phsalisplantor....tomater...gurka..
Ska bli mycket man kan smaka på...och andvända sig av. Sallad måste det ju oxå bli, vet bara inte hur jag ska slippa sniglarna.
Får se hur fortsättningen blir på det här.....

2 kommentarer:

  1. Låter som en strålande idé att odla massa själv, hade jag också gjort om jag fått plats. Tror inte jag kan odla allt i krukor o sätta på balkongen direkt..? :)

    Tycker också dom tröjorna från Lindex är så söta, får nog bli några såna till Neo. :)

    SvaraRadera
  2. Ja ibland behövs det en riktigt seg och ihållig mamma för att övervinna starka viljor ;))
    Kul att det finns dom som vågra sig på att plantera, här blev det ju snigel invasion förra gången det odlades potater o annat, så får se vad det blir av allt i år!

    SvaraRadera