onsdag 4 februari 2009

Stackars lilla katt!!!

Tänk va vi går in och styr och ställer över våra djur. "Nähä nu är det ju den där "Jamatiden" igen...åhh jag vill inte ha en kull kattungar igen.
Så vad gör matte? Jo beställer en tid för kastrering...nu ligger min lilla kise här i källaren och mår skit..... pga mig. STACKARS KRAKE.
Jag kanske skulle ta och beställa en tid till mig själv oxå....men med mer eftertanke och noga läsning i brochyren man fick med sig hem. Är jag mer tveksam.

CITAT: Kastrering medför många fördelar, men efter ingreppet förändras den hormonella balansen o ämnesosättnigen minskar. Aptiten ökar med 25% trots att man andvänder 30% mindre energi. Vilket innebär att risken är stor för ÖVERVIKT."

SÅ JAG TOG MITT FÖRNUFT TILLFÅNGA OCH INSÅG...JAG ÄR INGEN KATT....
Och jag vill inte bli tjooockare....haha
Ibland tror jag att man ska vara rätt glad för att man är den man är...
Att man faktiskt får göra sina egna beslut...
Så nu 1050kr fattigare sitter jag här och lider med min katta, som båder e öronmärkt och vaccinerad och det bästa av allt...hon kan göra DET hur många gånger som helst utan att bli Gravid=)

3 kommentarer:

  1. "Hon kan göra DET hur många gånger som helst!" Kunde inte låta bli att skratta!
    Men visst är det inte roligt att knipsa av kulorna på kattstackarn, eller andra delar på kvinno-katten. Men vad ska man göra, det är ju antingen det eller totalt "DET"-förbud. :)
    Hoppas kissen mår bättre snart iaf!

    SvaraRadera
  2. Du har ju gett henne värsta presenten, nu kan hon ju leka jämt & aldrig behöva vara hemma mera,hehe. Men nu slipper ni ju våndas fler gånger, även om den där 1000 lappen svider när man tänker på vad man får för den.....

    SvaraRadera