lördag 28 februari 2009

Ett gott glas vin!!!

Sitter nu äntligen här framför datorn, med ett gott glas vin. Väntar på att den inbakade fläskfilén & potatisgratängen ska bli färdig...

Idag har det hänt mycket.

Tindra väckte mig kl 7.00 och då var det Barbie & Diamantslottet på tv1000 som gällde. Det var en jätte fin animerad film......sen sprang ungarna iväg till kompisar och lekte. Då fick jag huset fritt och en helhusstädning genomförd. Helt underbart...

Sen åkte vi upp till farmor & farfar och kollade 3 milen för damerna åt korv med bröd och sedan helt UNDERBARA semlor. Gott som sjutton. När vi åkte hem fick jag lite panik över hur skitig vår kära bil har blivit under dessa vinterdagar. Och tyvärr allt för många Mc Donalds besök, så dessa fina spel man har fått i Happy Meal under alla dessa tillfällen låg under säten och under bil mattor. Hittade 8.50 oxå..som slank ner i den närmaste sparbössan som blev Tindras...
(Jaha då har jag även avnjutit denna underbara måltid=) tog en liten pause i bloggandet.)
När jag var färdig med att städa bilen invändigt var det dax att tvätta av allt salt utvändigt. Spolar av bilen, går in och hämtar varmt vatten & bilschampoo..kommer ut. Bilen ser ut som ett isberg..va Fan, kämpar med att tvätta bilen, hälkar runt på uppfarten som även den har börjat bli en isbana...Tänkte ju inte att det skulle gå så långt att det skulle frysa på oxå. Så alla ni som har vägarna förbi Gärdesvägen 8 i Bergkvara. Ta det väldigt försiktigt i svängen, för jag står inte för skadorna på era bilar om ni hamnar i min mur=)
Nähä nu ska vi bänka oss i soffan och sjunga slager...Melodifestivalen är ju ett måste på lördagar.
Ha det underbart och fyll gärna på glast med lite mera gott vin=)
Kramizar

2 kommentarer:

  1. Det var faktiskt min tanke ikväll, har ju en liten flaska vitt, så kanske att det får bli 1...och ett litet glas, har jag tur så kanske Simon sover i 2 timmar sträck om det smakar lite mer när han ammas senare......(fy vilken mamma!!) Kram o god kväll

    SvaraRadera
  2. Ja du Fia vin är ju inte min favorit så det blev en massa annat.Connie är ju här så vi var ute o hade riktigt nice igår!! Duktig du e förresten, Annis skulle behöva lite hjälp med städningen så har du någon energiöver idag så vet du var jag bor;)

    SvaraRadera