onsdag 25 februari 2009

LUFTGEVÄR...

Liams nya intresse....att skjuta luftgevär. Igår var dom iväg o då fick Liam 88/100 & Kenneth 98/100. Riktigt bra gjort tycker jag. Är rätt sugen på att testa själv, men risken e ju stor att man blir slagen av sin 7-åring. Men vad skulle väl det göra?
Idag är jag hemma med Tindra vi VABBAR=) ju idag..Rätt skönt faktiskt. Tänkte att vi skulle baka små semlor...lite mys.

Mitt jobb får en att känna lite panik just nu. Väldigt mycket att göra och anhöriga som inte förstår situationen. Tycker att dom blir kränkta, pga en säng...som vi måste ha för att vi ska kunna få en bra arbets situation. Att slippa kröka vår rygg i flera minuter...flera gånger om dagen. Varför ska det vara så svårt att ändra sina vanor? Är man sjuk så är man, och behöver man våran hjälp i hemmet, så måste vår arbersmiljö tillgodoses. Och det är inte kränkande på något sätt...
Hallå kära politiker..vad ska det här sluta? Snart får ni ut och jobba i hemtjänsten själva och se hur vi har det. Det finns ingen budget för oss, men herre gud då måste ni planera in oss i er budget. För vad händer när ni drar in platser på Sophiagården? Jo de sjuka får snällt bo hemma i sina otrygga miljöer. Och vi får snällt ta oss an dessa sjuka människor i dåliga arbetsmiljöer.
Vart är vi påväg? När ska det vända och när ska politiker få upp ögonen för oss?

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller testat, inte pga. att sonen hade slagit mig med häst längder utan för att jag är för feg.......
    Jobbet ja, känns ju varken som första eller sista gången det är såna problem precis

    SvaraRadera
  2. Duktig gosse!! Ja en del anhöriga förstår inte oss, kränkande?! ja ja

    SvaraRadera