lördag 14 februari 2009

Snuvan biter sig fast.
Min lille son Liam har sedan i höstas (Augusti) haft konstiga utslag av alla dess slag. Han cyklade om kull och fick ett väldigt fult sår på armbågen som aldrig vill läka. Ett besök på VC konstaterar att det kommit svinkoppor i såret. Men ingen behandlig... ringer dagligen och tjatar på sköterskorna. Det måste finnas någon behandling. Köper Microcid på apoteket och smörjer( hjälper dåligt), sätter på plåster för att det inte ska smitta oss andra. Liam får värsta reaktionen av plåstrena, dvs där tejpet är bildas små vätske fyllda blåsor. Sköterskorna meddelar oss att Liam nu har blivit allergisk mot plåster. Så vidare till att linda båda armar och ben. Tejpa så det inte vidrör huden.
Idag vågar vi ju inte ens sätta plåter på ett litet skrubbsår( som ofta brukar uppkomma, då Liam faktiskt är en väldigt rörlig pojk.)
Till nutid!!!!
Liam kommer hem från skolan i onsdags väldigt trött och hängig...känns lite varm. Klagar på att han fryser och har frosssa så han bara skakar. Bäddar ner honom under filtar på soffan.Liam somnar en stund , som gör att han blir mycket piggare. Vill ut i snön, ja va F. Det har ju inte varit snö på väldigt, väldigt länge. Leker för fullt i flera timmar, pulka, snögúbbe, borgar...ljuslycktor.
Överallt finns det fina snö skulpturer.
Jag åker till jobbet och pappa tar vid.
Kenneth ringer lite senare och informerar att Liam har hög feber.
Torsdag är jag hemma med honom och då visar han mig små vätskefyllda blåsor mellan tårna. Ringer VC, som tycker att vi ska avvakta tills imorgon (Fredag) för att se om febern kanske har gått ner. Natten kommer med 40,2 som max temp. Sängen kokar, och sömnen är dålig. Nu har äveen hostan tillkommit.
Fredag Kenneth är hemma med barnen, ringer VC. Får komma till BVC kl 13.00. Tar ett prov på steptokocker i ändtarms öppningen. POSITIVT.
Ja äntligen får han Antibiotika...ska vi nu äntligen bli av med alla olika överraskande blåsor som blommar upp överallt. Har min kära lilla pojk burit på detta ända sen i höstas i kroppen????
Dessa läkare... Dr B.H ger jag inte 5 öre för. och nästa gång något händer, så ska jag inte vara så jävla snäll och lyssna vad dom slingrar sig på hela tiden. Direkta provtagningar. Den bästa lösningen. Tack Yvonne på BVC för att du finns. Hade det inte varit för dig hade han fortfarande varit obehandlad.
Så alla mammor STÅ PÅ ER!!!! Ni känner era barn bäst.

2 kommentarer:

  1. Känns ju tryggt nu när den utnämnde läkaren tagit över som barnläkare på BVC oxå.....
    Hoppas att Liams jobbiga resa får ett bra slut nu & att han slipper lida mera över detta & att han slipper mer "skit" på ett tag.
    O du Fialotta, det var en väldigt fin alla hjärtansdag annons du gjort i Kalmar bladet.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte heller om han läkarn, jag har haft honom när jag varit på VC och nu finns han ju även på BVC. Kan man be om att få ngn annan läkare kanske?
    Skönt att ni äntligen fått veta vad det varit för fel. Hoppas han blir bättre snart!!

    SvaraRadera