onsdag 11 februari 2009

SNÖSTORM......

Utanför yr snön upp på fönstret..ser kallt och eländigt ut. Igår när jag hade chans att göra lite...då låg jag på soffan och slöade nästan hela dagen. Tindra var som tur var iväg en runda på dagis...dom hade varit på naturupplevelse på Kråkan. Tindra helt tyst när jag hämtade henne, ville inte ens säga hejdå till fröken Emma. Försökte få denna tjuriga dotter att prata under cykel turen hem. "Jag vill inte vara ute på KRÅKAN...jag vill inte, jag vill inte." Tårarna sprutade, vantarna flög och cyklen blev liggandes på gatan.
Vad gör man då? När det till hösten verkligen bär av till Kråkan på riktigt?
Det blir säkert bra lilla Tindra....alla andra barn ska ju börja där dom oxå.
Man har ju liksom inget val i Bergkvara är barnen 5 år är det Kråkan/Kometen som gäller.
Man får bara hoppas att hon lugnat ner känslorna lite när hösten kommer...
(Liam bara älskade ju Kråkan)
Nähä här sitter man framför datorn och skriver och skriver. När man skulle behöva bylta på¨sig ordentligt och gå ut. Snöar fortfarande...men det försvinner inte från uppfarten hur gärna man än vill. Så det är väl bara att gå ut och ge snön en hjälpande hand.

1 kommentar:

  1. Härligt med barn som ger samvetet en törn! Du gjorde helt rätt som slappade loss, kan du behöva med ditt tempo i vardag som fest!
    Kram & ha en härlig dag i den super härliga snön!

    SvaraRadera